טקס מרגש של חסדי נעמי לזכר השואה והגבורה

הטקס שערכו חסדי נעמי

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה התכנסו עשרות ניצולי שואה בדיור מוגן בירושלים לטקס מיוחד שנערך על ידי עמותת חסדי נעמי. באירוע המרגש שהתקיים, חולקו לניצולים ארגזי מזון עשירים, נרות נשמה לזכר היקרים שנרצחו בשואה, פרחים ליצירת אווירה חמה ומכובדת, וכן ערכות שי צנועות שכללו דברי מתיקה קלים.

שר הרווחה יעקב מרגי ומשה כהן מנכ"ל העמותה חתמו על תעודות הוקרה מיוחדות שהוענקו לניצולים, במעמד שהתקיים על במת האירוע.  ניצולי השואה התרגשו מאוד מהמעמד ובעיקר מתשומת הלב המיוחדת שקיבלו. 

שר השיכון והבינוי יצחק גולדקנופף נכח גם הוא בטקס וריגש את צוות חסדי נעמי ואת הנוכחים בדבריו. "צריך ביום כזה לזכור את מי שנמצא מאחורי הפרגוד, אלה שעושים כל השנה למען ניצולי השואה. הם מחממים לאנשים את הלב"

לטקס המיוחד הצטרפו גם בני נוער מבני עקיבא. הם הגיעו להתנדב ולסייע בחלוקת סלי המזון. סלי המזון של חסדי נעמי כבדים ומכילים מגוון רחב של מוצרים, בני הנוער סייעו לבני הדור השלישי לקחת את סלי המזון והמתנות שקיבלו לביתם. בנוסף,  חילקו הני הנוער פרחים ונרות נשמה, הם עזרו המון הפעילות נתנו לשורדי השואה תחושה של כבוד ומשמעות. 

לאחר הטקס המרגש והסמלי, הוזמנו הניצולים ליצור למעגלי זיכרון מיוחדים. בני נוער משבט בני עקיבא חולקו לקבוצות קטנות, והצטרפו לניצולים השונים כדי להאזין לעדויותיהם על תקופת הזוועות בילדותם. רבים מהניצולים עצרו לעתים קרובות את דבריהם כדי לנשום עמוקות ולחלוק את הזיכרונות מאותם ימים. הם הרגישו שליחות לספר את מה שחוו על בשרם והדגישו כי אסור לנו לשכוח את מה שקה לעם היהודי. 

האירוע המרגש היה חוויה משמעותית ומכובדת עבור שורדי השואה שהגיעו במיוחד למקום הטקס. עמותת חסדי נעמי פועלת רבות לרווחת ניצולי השואה, בסיועה בצרכים יום-יומיים, התמיכה הרגשית ושמירת המסורת והזיכרון. ניצולים רבים סיכמו כי האירוע נגע בליבם והעלה זיכרונות קשים, אך גם תחושת גאווה והכרת תודה על כך שזכו להקים דור חדש ומבטיח לעתיד היהודי במדינת ישראל.

נהניתם?! שתפו...

WhatsApp
Facebook
Email
Twitter
LinkedIn
Print
יש לך כוס חלב? לקשישים וניצולי שואה רבים אין.
גיוס חירום לחלוקת חבילות מזון לניצולי שואה וקשישים נזקקים
כריך לכל תלמיד
דילוג לתוכן